Szczecin. Tu wiedzą jak efektywnie skorzystać z funduszy pomocowych. Grupa zapaleńców, pomysł, pasja i Norweski Mechanizm Finansowy złożyły się na Muzeum Techniki i Komunikacji.
Zaczęło się od starej „eNki”, czyli wagonu tramwajowego typu „N”, produkowanego w latach 1949-53, a dziś można tu oglądać blisko setkę zabytkowych pojazdów i motocykli. Zajezdnia Sztuki – bo tak zwie się szczecińskie muzeum – powstało w przeznaczonej do likwidacji zabytkowej zajezdni tramwajowej z 1912 roku. Noblesse oblige, więc historia szczecińskiej komunikacji jest jednym z głównych tematów wystawy.
Nie mniej ciekawe są eksponaty związane z działającym w mieście przemysłem motoryzacyjnym. Kultowe Junaki powstawały w Szczecińskiej Fabryce Motocykli, a jednoślady marki Alba i samochody marki Stoewer pochodzą jeszcze z przedwojennych fabryk. Stoewerowie produkowali przepiękne samochody, na dodatek komfortowe, nowoczesne i niezbyt drogie… A zaczynali od produkcji maszyn do szycia, rowerów i maszyn do pisania.
Czas na zajęcia praktyczne w Motoeksperymentarium. Samodzielna zmiana koła, test refleksu, symulator zderzeń – 15 interaktywnych stanowisk gwarantuje solidną dawkę wiedzy i rozrywki. A każdy, kto próbował wymienić żarówkę w nowoczesnym samochodzie, doceni prostotę dawnych rozwiązań. Zajezdnia Sztuki w Szczecinie – prawdziwa gratka dla miłośników komunikacji.